Διαχρονικός στόχος της Volvo είναι να καταστήσει το όνομά της συνώνυμο της ασφάλειας. Το όραμα της σουηδικής εταιρείας είναι στο μέλλον να μην υπάρχει κανένας σοβαρός τραυματισμός ή θάνατος από δικό της όχημα.
Για το λόγο αυτό εξελίσσει και επενδύει διαρκώς την ασφάλεια των μοντέλων της. Φέτος συμπληρώνονται δυο δεκαετίες από τα εγκαίνια του Κέντρου Ασφαλείας της Volvo, όπου καθημερινά υποβάλλεται σε δοκιμή πρόσκρουσης τουλάχιστον ένα καινούργιο μοντέλο της. Η λειτουργία του ξεκίνησε το 2000, ενώ το «παρών» είχε δώσει ο ίδιος ο Βασιλιάς της Σουηδίας. Την εποχή εκείνη ήταν ένα από τα πιο προηγμένα Κέντρα Ασφαλείας στον κόσμο, ενώ διατηρεί τον τίτλο αυτό μέχρι σήμερα.
Όπως θα δείτε στο παρακάτω video διαθέτει δυο διαδρόμους για τη διεξαγωγή των δοκιμών πρόσκρουσης, μήκους 108 και 154 μέτρων. Ο μικρότερος μάλιστα διάδρομος είναι κινούμενος και μπορεί να πάρει κλίση από 0-90 μοίρες επιτρέποντας δοκιμές πρόσκρουσης υπό γωνία, αλλά και δοκιμές πρόσκρουσης δυο κινούμενων οχημάτων.
Η Volvo σημειώνει ότι οι δοκιμές πρόσκρουσης μπορούν να πραγματοποιηθούν με ταχύτητες έως και 120 χλμ./ώρα. Η επιφάνεια πρόσκρουσης παρότι ζυγίζει 850 τόνους μπορεί να μετακινείται επιτρέποντας μετωπικές, οπίσθιες και πλευρικές δοκιμές. Παράλληλα υπάρχουν και άλλα κινητά ή σταθερά εμπόδια.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών αισθητήρες τοποθετούνται στο αυτοκίνητο, στα ανδρείκελα και στα εμπόδια ώστε οι μηχανικοί της Volvo Cars να καταγράψουν λεπτομερώς ολόκληρη την αλυσίδα συμβάντων της πρόσκρουσης. Δεκάδες κάμερες εξαιρετικά υψηλής ευκρίνειας μαγνητοσκοπούν επίσης τη δοκιμή πρόσκρουσης από κάθε οπτική γωνία. Πριν από κάθε πραγματική δοκιμή πρόσκρουσης το εκάστοτε μοντέλο έχει ήδη περάσει χιλιάδες ώρες εικονικών δοκιμών πρόσκρουσης στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Υπάρχει επίσης και εξωτερικός χώρος δοκιμών για ανατροπές οχημάτων, πτώση μέσα σε τάφρο με υψηλή ταχύτητα μέχρι και γερανός έχει επιστρατευτεί για την ανύψωση του οχήματος στα 30 μέτρα από όπου προσγειώνεται με τη «μούρη» στην άσφαλτο.
Recent Comments