Πώς μπορεί να είναι ένα testcar και μάλιστα δημοσιογραφικό, όταν έχει συμπληρώσει 40.000 χλμ.

Σε τι κατάσταση είναι οι επενδύσεις; «κουδουνάει;» το αμάξωμα, οι αναρτήσεις;

 

40.631 χλμ.

Λοιπόν το κοντέρ του γαλάζιου Kona όταν το οδηγούσαμε είχε ένδειξη τα 40.631 χλμ. Σκληρά χλμ. που έχουν γραφτεί σε ό,τι δρόμους μπορεί να φανταστείτε. Από διαφορετικούς οδηγούς, άλλοι με «βαρύ» πόδι, άλλοι με πιο «ελαφρύ». Επιπλέον έχει διασχίσει από εθνικά δίκτυα μέχρι κακοτράχαλους δρόμους.

 

Θέα

Ανοίγοντας λοιπόν την πόρτα του οδηγού, η πρώτη εντύπωση ήταν ότι δεν έδειχνε με κανέναν τρόπο τα χλμ. που είχε διανύσει. Δεν υπήρχαν φθαρμένες επενδύσεις. Με δύο λόγια ανθεκτικό στο χρόνο και στη χρήση.

Το μόνο που πρόδιδε ότι είχε «δουλέψει» αρκετά ήταν τα πρώτα ίχνη φθοράς στη δερμάτινη στεφάνη του τιμονιού.

(Αυτά κάνουν οι βέρες και τα δαχτυλίδια…).

Φυσικά δεν παραλείψαμε να δούμε και τη συμπεριφορά μηχανισμών, με τους δύο κυριότερους να είναι οι τέσσερις διακόπτες ανοίγματος/κλεισίματος των παραθύρων και εκείνος της ανοιγόμενης οροφής. Ειδικά στην οροφή, επειδή είναι σε σημείο που το χτυπάει πάντα ο ήλιος (και στην Ελλάδα έχουμε πολλές ώρες ηλιοφάνειας και υψηλών θερμοκρασιών), συνήθως εμφανίζει δυσλειτουργίες λόγω αποσύνθεσης κάποιων υλικών. Αντίστοιχα είναι τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν και στα παράθυρα, αλλά σε μικρότερο βαθμό λόγω της μειωμένης πολυπλοκότητας, καθώς δεν είναι πάντα εκτεθειμένα στον ήλιο.

Όσες φορές και αν ανοίξαμε την ηλιοροφή, όσες και αν ανοίξαμε ή κλείσαμε τα παράθυρα, η λειτουργία τους ήταν σαν το αυτοκίνητο να βγήκε μόλις από την αντιπροσωπεία.

 

Δεν “κοπανάει”, δεν “τρίζει”

Πέραν τούτου, να προσθέσουμε ότι η ανάρτηση δούλευε πολύ καλά (με τα ίδια αμορτισέρ όπως μας πληροφόρησαν) απορροφώντας κραδασμούς και αποτρέποντας τις κλίσεις του αμαξώματος. Όσο για τριγμούς και διάφορους άλλους ήχους που ίσως θα ήταν φυσιολογικοί για κάποιο αυτοκίνητο με 40.000 χλμ. στο κοντέρ; Δεν ακουγόταν το παραμικρό.

 

Γενική εντύπωση

Η αίσθηση που μας έβγαλε το αυτοκίνητο ήταν ότι τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει δεν άφησαν σημάδια επάνω του. Επιπλέον, μας έδειξε ότι μπορεί να συνεχίσει να εξυπηρετεί μεταφορικές ανάγκες για πολύ καιρό ακόμα.

 

“Δύσκολα” χιλιόμετρα

Κλείνοντας, θα θέλαμε να αναφέρουμε δύο πράγματα. Το ένα είναι ότι τα 40.000 χλμ. είναι ένα νούμερο που ο μέσος οδηγός θα χρειαστεί 2 έως 4 χρόνια για να τα συμπληρώσει. Αναλόγως πώς το κινεί.

Το δεύτερο είναι ότι τα testcars χρησιμοποιούνται από διάφορους σωματότυπους με ρύθμιση των καθισμάτων, χρήση των διάφορων πλήκτρων, αλλά και του infotainment, ώστε το αυτοκίνητο να έρθει στα μέτρα εκείνου που βρίσκεται κάθε φορά πίσω από το τιμόνι. Όταν, λοιπόν, ένα αυτοκίνητο μπορεί μετά από 40.000+ χλμ. να μην «ξεχωρίζει» από καινούριο, παρά την αυξημένη καταπόνηση που δέχεται, τότε θεωρούμε πως έχει κερδίσει το στοίχημα της αντοχής στο χρόνο.

 

Να αναφερθούμε όμως και στα μηχανικά μέρη

Ο κινητήρας είναι τρικύλινδρος 1.0 λίτρου turbo απόδοσης 120 ίππων, ενώ το κιβώτιο είναι χειροκίνητο με 6 σχέσεις.

Οι τιμές του Hyundai Kona 1.0 turbo με τον βενζινοκινητήρα ξεκινούν από τις 17.890 ευρώ.