SUV με έμφαση στο Sport 

Με 200 ίππους, η πλέον ισχυρή έκδοση των Puma είναι ένα SUV με πολύ τονισμένο το Sport χαρακτήρα του, χωρίς όμως να αποπέμπει και το Utility. 

Το περιποιημένο από τη Ford Performance Puma ανταποκρίνεται απόλυτα στις προσδοκίες που δημιουργεί το σηματάκι ST. Οι συγκινήσεις που μπορεί να προσφέρει στην άσφαλτο είναι τόσες, που δεν αφήνουν περιθώρια για κανένα παράπονο. Το συγκεκριμένο μάλιστα που οδηγήσαμε  ήταν εφοδιασμένο και με το Performance Pack -για τη συμβολή του οποίου θα αναφερθούμε στη συνέχεια. 

Ο κινητήρας είναι ένα τρικύλινδρο τούρμπο σύνολο των 1.5 λίτρων με τους 200 ίππους, που αποδίδει 320 Nm ροπής. Το μοτέρ διακρίνεται για τη ζωντάνια και την απόδοσή του, επιβεβαιώνοντας στην πράξη τους αριθμούς: Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση καυσίμου ξεκινά από τα 6,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτή δεν επιβεβαιώθηκε, καθώς με ενεργητική οδήγηση υπολογίστε πάνω από 11 λίτρα βενζίνης και προσεκτικά  9 λίτρα ανά 100 χλμ. 

Το Puma ST παρά το SUV παρουσιαστικό είναι ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο. Μόλις φτάσεις σε μια γνώριμη διαδρομή με στροφές, το ανακαλύπτεις. Τα προγράμματα οδήγησης είναι πολλά για να επιλέξει κανείς, όπως Eco, Normal, Sport και το ακραίο Track. Τα δύο τελευταία αναδεικνύουν τον ST χαρακτήρα  του Puma, με το άμεσο τιμόνι, την απόκριση στο γκάζι, τη λειτουργία του ESP και τον ήχο από την εξαγωγή να έρχονται  στην κατάλληλη ρύθμιση για να απολαύσεις οδήγηση. 

Με γρήγορο ή αργό ρυθμό, το αυτοκίνητο το αισθάνεσαι σαν να το οδηγείς χρόνια. Εκτιμάς αμέσως το πολύ γρήγορο τιμόνι, τον εξαιρετικό λεβιέ του χειροκίνητου σασμάν με τις έξι σχέσεις, αλλά και την αίσθηση από το πεντάλ του φρένου, μαζί με την απόδοσή τους. Η επικοινωνία του οδηγού με το αυτοκίνητο είναι εντυπωσιακή. Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι Performance Pack του Puma ST, εκτός από μπλοκέ διαφορικό της Quaife, περιλαμβάνει και Launch Control. Το επιλέγεις μέσα από το μενού του πίνακα οργάνων, απενεργοποιείς το ESP και απλώς πατάς τέρμα το γκάζι. Όταν σηκώσεις το πόδι από τον συμπλέκτη, το αυτοκίνητο κάνει όλα τα υπόλοιπα (εκτός των αλλαγών ταχυτήτων προφανώς). Ακόμη ένα σημάδι αγωνιστικής κληρονομιάς είναι το flat shift που επιτρέπει τις αλλαγές ταχυτήτων με το γκάζι πατημένο. 

Όσο ενδιαφέρον είναι στην οδήγηση, άλλο τόσο προκαλεί και τα βλέμματα το ST. Το διακριτικό σηματάκι μπροστά με την επιγραφή Ford Performance, η διπλή απόληξη της εξάτμισης, οι μαύρες λεπτομέρειες, οι ζάντες των 19 ιντσών και οι ελαφρά διαφορετικοί προφυλακτήρες είναι οι μικρές αλλαγές που έγιναν ώστε να γίνει λίγο πιο επιθετικό σχεδιαστικά. Επιπρόσθετα, το έντονο πράσινο χρώμα Mean Green προσφέρει ακόμη περισσότερο χαρακτήρα στο Puma. 

Στο εσωτερικό οι διαφορές σε σχέση με ένα απλό Puma εντοπίζονται στο τιμόνι, στα όμορφα μπάκετ καθίσματα της Recaro και τον πίνακα οργάνων με τα νέα γραφικά, προσαρμοσμένα στην έκδοση ST. Ευτυχώς οι άνθρωποι της Ford μετακίνησαν το μπουτόν επιλογής του προγράμματος οδήγησης στο τιμόνι και ο οδηγός μπορεί να αλλάξει με τον αντίχειρα. 

Ο χώρος αποσκευών μένει αμετάβλητος από τις υπόλοιπες εκδόσεις στα 456 λίτρα και το πρακτικό MegaBox συνεχίζει να υπάρχει. Οι χώροι επαρκούν για τέσσερις ενήλικες και το εσωτερικό είναι στα γνώριμα επίπεδα Puma, δηλαδή κατασκευασμένο από καλά αλλά σκληρά πλαστικά με πολύ γερή συναρμογή. Η τιμή του στη χώρα μας ξεκινά από τις 34.870€ και υπό την έννοια ότι πρόκειται για πραγματικό δύο σε ένα αυτοκίνητο -σπορ και πρακτικό οικογενειακό- αξίζει κάθε cent από την τσιμπημένη για την κατηγορία μεγέθους τιμή του. 

Video Link: https://youtu.be/TyKLDdRAOs8