Hyundai i10 N Line
Baby Rocket
Η Hyundai, με το νέο i10 δημιούργησε το καλύτερο αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας. Και με την έκδοση N Line, την καλύτερη όλης της γκάμας.
Παρότι η έκδοση εξοπλισμού N Line δεν αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο του τρικύλινδρου κινητήρα turbo των 100 ίππων στο i10, τον υποστηρίζει με μεγαλύτερη επιτυχία. Κατ’ αρχάς η διχρωμία του αμαξώματος, οι κόκκινες ενδείξεις του μοντέλου στις πίσω κολώνες και οι ζάντες 16 ιντσών δίνουν τον τόνο της ιδιαιτερότητας.
Συνολικά το αυτοκίνητο δείχνει πολύ προσεγμένο οπτικά και, ειδικά στο ανοιχτό γαλάζιο χρώμα αυτού της δοκιμής, ξυπνά τα ιδιοκτησιακά ένστικτα αρκετών οδηγών, κυρίως γένους θηλυκού.
Σε πρώτη επαφή η συνολική αίσθηση είναι περίπου ίδια με τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις του i10. Στα πρώτα μέτρα κίνησης όμως είναι εμφανής η σκληρότερη ρύθμιση της ανάρτησης και ο πιο συμπαγής χαρακτήρας του μοντέλου. Ο κινητήρας κάνει αισθητή την παρουσία του, λιγότερο ωστόσο από τις εκδόσεις με την ατμοσφαιρική τροφοδοσία, λόγω του γεγονότος ότι λειτουργεί κατά βάση σε πολύ χαμηλότερες στροφές.
Το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων είναι μια ευχάριστη έκπληξη, τόσο όσον αφορά την ακρίβεια της λειτουργίας του επιλογέα όσο και την άψογη θέση του. Το μικρό turbo μοτέρ αποδίδει 172 Nm ροπή στις μόλις 1.500 σ.α.λ., με αποτέλεσμα να μην απαιτεί πίεση για σβέλτη κίνηση.
Το συμπαγές αμάξωμα των 3,67 μέτρων μόλις που ξεπερνά σε βάρος τον τόνο, οπότε οι 100 ίπποι έχουν σχετικά εύκολο έργο. Αυτό φαίνεται και στις επιδόσεις, καθώς η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 185 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,5 δλ.
Σε σχέση με τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις του, το turbo i10 είναι πολύ περισσότερο ευχάριστο σε όλες τις συνθήκες. Στην πόλη κινείσαι με λιγότερες σ.α.λ. και αλλαγές σχέσεων, στον επαρχιακό δρόμο υπάρχει αρκετό απόθεμα ισχύος για σβέλτες προσπεράσεις, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η μεγαλύτερη ροπή μεταφράζεται σε χαμηλότερες στροφές λειτουργίας του κινητήρα με δεδομένη ταχύτητα.
Δίχως αμφιβολία, είναι το πιο ευχάριστο και ικανό i10 από όλη τη γκάμα του μοντέλου.
Το στοιχείο έκπληξη ωστόσο είναι η οικονομία. Σε μικτές συνθήκες, η μέση κατανάλωση που πετύχαμε ήταν από 5,8 – 6,5 λίτρα/100 χλμ., ταυτόσημη περίπου με αυτή του i10 1.0 με τους 67 ίππους. Ακόμα λοιπόν και όσοι έχετε δεύτερες σκέψεις για αυξημένα κόστη χρήσης, μπορείτε να τις ξεχάσετε.
Προφανώς το i10 που θα αγοράζαμε με κλειστά μάτια είναι το συγκεκριμένο, ωστόσο κοστίζει 15.590 ευρώ με προωθητική ενέργεια λανσαρίσματος και, αν προστεθεί και το μεταλλικό χρώμα, φτάνει στα 16.000 ευρώ. Διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για ένα μικρό αυτοκίνητο. Ωστόσο, με κριτήριο το σύνολο των δυνατοτήτων του και όχι μόνο υπό το πρίσμα ενός αυτοκινήτου πόλης, απόλυτα δικαιολογημένο.
Recent Comments