Opel Grandland X 1.2 8A/T

Πλήρες και προσιτό

Το κορυφαίο SUV της Opel είναι ένα πολυτάλαντο αυτοκίνητο, το οποίο διατίθεται σε πολύ λογικό -συγκριτικά με το μέγεθος και τον εξοπλισμό του- κόστος.

Βλέποντας το Grandland X δεν μπορείς παρά να διαπιστώσεις ότι οι σχεδιαστές του Ρισελχάιμ θέλησαν να δημιουργήσουν κάτι σύγχρονο μεν, αλλά εύπεπτο και λειτουργικό. Κάτι δηλαδή που θα είναι εύκολα αποδεκτό τόσο όσο και αισθητικά όσο και πρακτικά.

Τα κατάφεραν υπό όποια γωνία και αν κοιτάξεις το αυτοκίνητο. Εξωτερικά, το μήκος των περίπου 4,5 μέτρων δεν γίνεται προσπάθεια να κρυφτεί, ενώ συνολικά η αίσθηση που αφήνει το Grandland X, υιοθετώντας δυναμικές αλλά και ήπιες σχεδιαστικές φόρμες, είναι αυτή ενός επιβλητικού SUV. Οι ζάντες ελαφρού κράματος με διάμετρο 18 ιντσών -17 στην βασική έκκδοση- συμβάλλουν περαιτέρω σε αυτή την αίσθηση, πέραν του γεγονότος ότι τα φαρδιά ελαστικά 225/55 εξασφαλίζουν μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης.

Εσωτερικά τίποτα δεν θα κάνει οδηγό και επιβάτες να μείνουν με ανοιχτό στο στόμα αλλά και τίποτα δεν θα φανεί περίεργο. Μεγάλα όργανα και οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 8 ιντσών, πολύ καλά και μαλακά πλαστικά όπου χρειάζεται με το κερασάκι του πλήρους εξοπλισμού, συνθέτουν ένα περιβάλλον ιδιαίτερα φιλόξενο.

Με τις διαστάσεις του Grandland X το εσωτερικό δεν θα μπορούσε παρά να είναι και ευρύχωρο, δηλαδή άνετο για πέντε ενήλικες και με όγκο 514 λίτρα για τις αποσκευές τους. Το πλάτος είναι επαρκές, το ύψος επίσης, ενώ ο θόρυβος από τον κινητήρα και τον αέρα περιορισμένος. Όλα δηλαδή, συνηγορούν να ξεκινήσει το μεγάλο ταξίδι.

Ένας κινητήρας 1.2 λίτρων σε ένα αμάξωμα 4,5 μέτρων μήκους και βάρους περίπου 1.400 κιλών δεν δίνει το στίγμα δυναμικών επιδόσεων σε πρώτη ανάγνωση. Ωστόσο η γνωστή τρικύλινδρη μονάδα βενζίνης των 1.199 κ.εκ. αποδίδει 130 ίππους αλλά και 230 Nm ροπή από τις 1.750 σ.α.λ. μόλις. Σε επίπεδο αριθμών έχει ότι χρειάζεται για να κινήσει άνετα το μεγάλο SUV της Opel. Στην προκειμένη περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής έχει και την αρωγή του κλασικού αυτόματου (με μετατροπέα ροπής) κιβωτίου των 8 σχέσεων, το οποίο είναι λειτουργικά εξαιρετικό και με τις πολλές σχέσεις του υποβοηθά το μικρό μοτέρ να μην μένει ποτέ εκτός ιδανικού εύρους λειτουργίας.

Τα νούμερα οριοθετούν τη μέγιστη ταχύτητα στα 198 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα στα 10,4 δλ. Αν δεν πιέσεις σημαντικά το Grandland X σε κάποια ορεινή διαδρομή, δεν θα ζητήσεις μάλλον ποτέ περισσότερη ισχύ, ούτε και καλύτερη τιμή κατανάλωσης, η οποία στα χέρια μας κυμάνθηκε μεταξύ 7 και 8 λίτρων/ 100 χλμ., με πολύ οικονομική και κανονική οδήγηση αντίστοιχα.
Όντας μαλακό σε ρυθμίσεις αλλά όχι χαλαρό, το Grandland X είναι ένα από τα πλέον χαλαρωτικά στο ταξίδι SUV, χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο.

Σε απαιτητικές επαρχιακές διαδρομές αποδεικνύεται εξαιρετικό όσο δεν πιέζεται, χωρίς να κουράζει με μεγάλες κλίσεις. Η ρύθμιση των αναρτήσεων από την Opel είναι αυτή που θεωρούμε πρέπουσα για ένα SUV, καθώς οι μεγάλες διαδρομές δεν έχουν νόημα, αν δεν προσθέτουν και άνεση, πέραν από τη δυνατότητα κίνησης εκτός ασφάλτου. Στην περίπτωση που θέλει κάποιος σπορ συμπεριφορά στην άσφαλτο, υπάρχουν πολλές άλλες προτάσεις από τη γκάμα των συμβατικών πεντάθυρων hatchback, με χαμηλότερο μάλιστα κόστος.

Παρότι στην Opel δόθηκε ένα σχεδόν έτοιμο “πακέτο” από μηχανολογική άποψη, τελικά έβγαλε στην αγορά το SUV που αυτή ήθελε. Κοντολογίς ένα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, χωρίς αισθητικές και σχεδιαστικές ακροβασίες, άνετο, ασφαλές, με πολλές οικογενειακές αρετές και τη γνωστή γερμανική στιβαρότητα των γραμμών και των υλικών να το συνοδεύει.

Στην πραγματικά πολύ ικανοποιητικά εξοπλισμένη έκδοση Business Edition και με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, το Grandland X κερδίζει ένα ακόμα στοίχημα, αυτό της τιμής. Με 26.300 ευρώ έχετε ένα πλήρες αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να συμπληρωθεί με πλήθος συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, με σχετικά χαμηλό κόστος, ή να εξατομικευθεί με διχρωμίες και λοιπές αισθητικές και εξοπλιστικές προσθήκες. Ταυτόχρονα, το πρόγραμμα !more Opel προσφέρει ακόμα μεγαλύτερα ωφέλη σε στοιχεία εξοπλισμού.